30.01.2020 Обновленный календарь запущен в тестовом режиме

Наш календарь профессиональных событий — подробная и систематизированная подборка российских и международных мероприятий для музейных работников разного профиля и уровня профессиональной компетенции. В календаре представлены конференции, тренинги, онлайн и оффлайн семинары по музейному делу, музейному PR и администрированию, IT-технологиям. Тематика мероприятий постепенно расширяется.

Календарь регулярно обновляется. Внизу страницы расположена форма, с помощью которой вы можете предложить свое мероприятие.

Как пользоваться календарём:

• Вы можете просмотреть календарь, листая месяц за месяцем. При клике на мероприятие вы попадете на страницу с подробной информацией, где сможете добавить событие в свой личный календарь
  • Используйте фильтры, чтобы выбрать интересующие мероприятия. Например, те, которые проходят бесплатно, или же относятся к определенной тематике
  • Внизу страницы находится форма, с помощью которой вы можете предложить мероприятие для публикации в календаре. Все заявки проходят модерацию.

Интерфейс и функционал календаря обновлен в январе 2020 года на средства, собранные в качестве подарка ко дню рождения Ани Михайловой. Благодарим каждого, кто внёс свой вклад в обновление календаря! Работы выполнены студией OneDesign.

Замечание: Undefined index: type в файле /home/ideas4m/domains/ideasformuseums.com/public_html/hostcmsfiles/lib/lib_214/lib_214.php (строка 382)Замечание: Undefined index: type в файле /home/ideas4m/domains/ideasformuseums.com/public_html/hostcmsfiles/lib/lib_214/lib_214.php (строка 393)Замечание: Undefined index: view в файле /home/ideas4m/domains/ideasformuseums.com/public_html/hostcmsfiles/lib/lib_214/lib_214.php (строка 409)Замечание: Undefined index: view в файле /home/ideas4m/domains/ideasformuseums.com/public_html/hostcmsfiles/lib/lib_214/lib_214.php (строка 516)

Glocal – tänk globalt, agera lokalt

Устойчивое развитие

Время проведения

Дата начала:
23.04.2024 10:00
Дата завершения:
25.04.2024 18:00

Место проведения

Страна: Швеция
Karlstad

Välkommen till årets viktigaste mötesplats för alla landets museer!
I år är vi på Sveriges museer mycket glada över att tillsammans med Värmlands Museum få bjuda in er till Karlstad. Det internationella temat 'Glocal' är i fokus, seminarier och mingeltillfällen är många och tillsammans gör vi Vårmötet relevant för varandra och dem vi är till för – överallt i landet. Nu är det viktigare än någonsin att samla kraft för vår gemensamma framtid!

MÅLGRUPP

Vårmötet riktar sig till medlemmar i Sveriges Museer men välkomnar alla som är anställda eller ideella vid ett museum och även andra aktörer kopplade till branschen, som exempelvis intresseföreningar, politiker eller andra beslutsfattare.

RAMTIDER

Vårmötet invigs av kulturminister Parisa Liljestrand tisdagen den 23/4 kl 13.00, på Karlstad CCC med gångavstånd från Värmlands Museum och Karlstad centrum. Konferensen avslutas efter respektive studiebesök torsdagen den 25/4, se vidare under 'Studiebesök'

REGISTRERING

Registrering sker vid ankomst till Karlstad CCC mellan 11.30–12.45. Du äter lunch på egen hand och är sedan välkommen direkt till start i den sal som kallas Solasalen, den stora kongresshallen på Karlstad CCC. I anslutning till registreringen kan du också mingla med utställare och sponsorer.

BOENDE

Boende bokar du i anmälan. Vi har reserverat rum på närliggande hotell, så anmäl dig så snart du kan för att få hotellrum med gångavstånd till konferensen.

DIGITALT DELTAGANDE

Du som anmält dig till Vårmötet kommer automatiskt att få en inloggning till den digitala plattformen, där både uppdaterat program och digitala sändningar återfinns. Inloggningen får du efter att anmälan stängs 8/3. Detta gäller oavsett om du anmält dig till att delta på plats eller digitalt.

För digitalt deltagande gäller samma anmälningslänk som för att delta på plats. I steg två under 'Mina val' anger du om du vill delta på plats eller endast digitalt.

SPRÅK

Konferensen ges till övervägande del på svenska, men flera programpunkter är på engelska. Behöver du teckenspråkstolk, ledsagare eller dylikt fyller du i även detta i anmälan.

Источник https://sverigesmuseer.se/varmoten/varmotet-2024/